Gymnázium J.oachima Barranda, Beroun, Talichova 824
Talichova ulice 824, 266 01 Beroun / tel.: 311 623 435, 311 621 232, 799 542 877 / reditelna@gymberoun.cz / IČ: 47558407

NÁRODNÍ KOLO YPEF

V NÁRODNÍM KOLE SOUTĚŽE MLADÍ LIDÉ V EVROPSKÉM LESE (YPEF) VYBOJOVALI NAŠI STUDENTI MAREK BROUSIL, MATĚJ HOLUB A ADÉLA VALTEROVÁ Z KVARTY 2. MÍSTO V KATEGORII MLADŠÍCH ŽÁKŮ. NÁRODNÍ KOLO SE KONALA V KOSTELCI NAD ČERNÝMI LESY 14. A 15. ČERVNA 2017 V PROSTORÁCH ZÁMKU. ORGANIZACI PERFEKTNĚ ZAJISTILA FAKULTA LESNICKÁ A DŘEVAŘSKÁ ZEMĚDĚLSKÉ UNIVERZITY. HLAVNÍMI GARANTY BYLI RADIM LOWE A MONIKA SEDMÍKOVÁ.

A jak vše viděla Aďa Valterová:

Když mi zazvonil budík v 5:30 ráno, měla jsem chuť se zachumlat do peřiny a spát dál. To samozřejmě, ale vstala jsem a v 7:00 jsem společně s Markem a Matějem nastoupila do rychlíku směr Praha. V 9:00 jsme už všichni seděli v autobuse do Kostelce nad Černými lesy.

Dojeli jsme s dvouhodinovým předstihem, takže byl dostatek času si naposledy vyzkoušet naši prezentaci, porovnat znalosti, doladit nejasnosti a hlavně, posilnit se dortíkem a domácí limonádou v krásně místní kavárně.

Celá soutěž se konala na zámku a hned na první pohled nás prostory okouzlily. Naše ubytování bylo krásně útulné, na opravdovém zámku! Samotné zahájení se pak uskutečnilo v rytířském sále, který nás ohromil svou velikostí, a my se začali doopravdy těšit.

Hned od začátku to byla výborně zorganizovaná akce, na slavnostním zahájení nám hráli mysliveckou hymnu, což nás, jako neznalce, poněkud zarazilo, ale chytli jsme se a „šli s davem“.

Písemný test se psal jako první. Tady se ukázalo, že s dobrou náladou jde všechno líp a my jsme udělali, co jsme mohli. Následovala prezentace o problémech lesů v našem regionu, a to celé v angličtině. Pro nás bylo velice poučné si poslechnout ostatní, naše prezentace se neobešla bez drobných technických problémů, ale myslíme si, že jsme to zvládli tak, jak jsme si to připravili.

Před večerním programem vyrazila paní učitelka na prohlídku města a místního pivovaru, takže my jsme nelenili a utekli také. Prošli jsme si město a zámek (do pivovaru nás nepustili). Je to státní zámek, který byl poskytnut k užívání ČZU Praha, která se, nutno říct, o něj stará opravdu dobře.

Večerní program se pak nesl v duchu odreagování se od myšlení a poznávání se navzájem. Hráli jsme různé hry a zkrátka si užili krásný večer, během kterého nás bohužel opustil Matěj, protože měl naplánovanou jinou akci, takže jsme zůstali oslabeni o důležitý článek týmu.

Druhý den jsme se po vydatné snídani přesunuli do arboreta. Celá poznávací část trvala hodinu a půl, ale my jsme vyráželi až jako 8. tým, takže jsme měli spoustu času na prohlédnutí všech exemplářů. A opravdu to stálo za to - stromy, rostliny, keře… i mě, jako naprostého nebotanika, to okouzlilo.

Pak už nastal čas naší poznávačky. Tam jsme bohužel ztratili nejvíce bodů, protože druhy těžební techniky lesníků a jejich nástroje opravdu neznáme…

Slavnostní ceremoniál už byl jen opravdovou třešničkou na dortu ke krásnému výletu. Nečekali jsme to. Ani naše umístění, ani to, jak super to vlastně bude. Mysleli jsme si, že si jedeme napsat test a poznat pár rostlin a živočichů. Všechny nás překvapila přátelská atmosféra a organizace, která byla opravdu na neuvěřitelné úrovni.

Děkujeme moc všem organizátorům za úžasný zážitek, já děkuji klukům za výbornou práci a za čas, který tomu věnovali a paní učitelce Štěpničkové za podporu